lördag 1 maj 2010

min chef e nkäpp, del 1

idag borjar jag antligen jobba pa riktigt efter hela vintern som en enda laaang semester. imorse kom de forsta gasterna till hotellet och om en och en halv timme borjar jag mitt forsta pass. borjade egntligen redan i mandag med mini kurs som jag inte fick betalt for, det blev val 8 timmar pa tva dagar... jaja, spanien, eller rattare sagt min arbetsgivare... men i onsdags borjade jag "fa betalt" eller sa blir det lediga dagar jag far ta ut som kompensation...

israelkom precis hem efter fyra timmar pa hotellet, och var forbannad.
nu ar det tydligen sahar, att ingen som jobbar pa hotellet far ga till baren och be om ngt att dricka. inget kaffe, ingen nestea eller pucko. det ar ganksa konstigt iomed att vi inte har ngt laskautomat eller liknande nere i personalmatsalen. dar ar det vatten som galler, det var ju tur att man fick det gratis iaf nar det ar mer an 30 grader pa jobbet... men det som ar annu konstigare, ar att direktoren nu har sagt att inte ens de som jobbar i baren far dricka ngt annat an lask. alltsa det ar inte burkar utan en automat for bar vanlig. plus att om man nu skulle dricka ngt dar, far man inte stalla ngt glas ngnstans utan man maste dricka det manvill ha o slanga resten, for det far absolut inte sta ngr glas i 2backoffice" dar ingen utom de som jobbar gar in... det ar mystiskt. har pa mallis, nar du jobbar i baren far alla dricka vad de vill hur de vill nar de vill. jag menar man springer verkligen arslet av sig och tokstressar for att gasterna ska fa ut sin dricka innan de borjar klaga. men nu helt plotsligt har han kommit pa detta.
det later inte sa konstigt nar jag skriver ner det, jag antar att man maste vara har for att forsta. men

var ute med min "halvtvilling" malin igarkvall. finne med fem ar mer an jag och har fodelsedag samma dag som jag o malin;) drack tva drinkar och 2 chupitos pa lite sprit och ar bakis idag o var roligt full igar:) kul o vara sa billig:) just det det kasnke blev 2 och en halv;) 15 euro kostade kalaset. vi var pa cheers dar jag halsade pa entertainrarna jag iinte tycker om... o malin pa sin van dar, sen vidare till roys keb lounge dar vi satt o pratade massa saker o hade mysigt. men malin var annu mer lattpaverkad an jag sa det blev knappt nage dricka dar:) knallade vidare till havanna och dansade jarnet! o malin wohoooo! kul tjej. hon har gatt ner jattemkt i vikt o har inte fattat det nar hon koper byxor sa de aker ner aven om hon har skarp. det stod hon o klagade pa sa jag tankte att jag skulle hjalpa henne och tog tag i skarpet och drog till... och hade sonder det!!!!!! det fick snallt ligga kvar pa golvet nar vi gick darifran sen;) o malins byxor hasade annu mer ner heela tiden. fan va jag garvade! sa hysteriskt kul!!!!! det blev sen och vi skulle hem, men traffade rodrigo pa gatan o pratade med honom om svunna tider och nar vi traffades forsta gangen och skrattade o hade oss lange, tills roy kom da vi skrattade lite till och blev sedan hemskjutsade i bil;) johoo! tur att man har en del snalla vanner;) skont att slippa ga hem ensam iaf.
sitter och forsoker trycka i mig en sallad for jag maste ju ata ngt innan jag ska borja jobba. maste stryka arbetskladerna (de ar pistagegrona iar ahhhh) hahahaha det gor inget jag ar anda alltid snygg! (alldeles full of myself,)

ciao!

Inga kommentarer: