lördag 4 december 2010

Imorgon åker viº

det har varit "estado de alarma" i spanien. alla flygkontrollanter lamnade igar eftermiddag sina arveten och hela landet och luftrummet har varit stangt. nu borjar det oppnas lite och forhoppningsvis (jag haller iallafall alla tummar och tår) kommer flyget vart vara flygfardigt kl 16 imorgon sondag.

resan ser ut som foljer:

5/12 till madrids flygplats och sen bil till nambroca, en liten by strax utanfor Toledo. dar bor hans underbara slaktingar och kusiner.
9/12 pa morgonen tar jag och israel en bil 5 timmar ner till jerez de la frontera dar israel ar uppvaxt hos sina tre (halvgalna) fastrar. det ska bli intressant for en av dem ar vi inte sakra pa om hon klappar ihop av gladje (nar vi kommer) eller sorg (nar vi aker)
13 eller 14/12 ater 5 timmar i bil upp till nambroca for att umgas med faster, farbror och kusiner
21/12 flyg direkt med ryanair madrid till stockholm/skavsta. sa da antligen ner pa svensk mark.
6/1-2011 aker israel hem till mallorca och jag stannar kvar...

sa, det ar ett aventyr som borjar imorgon. jag har forsokt att forbereda mig mentalt hela somaren. det ahr varit stundtals valdigt valdigt jobbigt. men som tur ar , har jag underbara vanner och en harlig familj som har hjalpt mig och kommit pa besok. Tack alla ni som bryr er om mig och alskar mig och far mig att ma bra stundtals fastan jag bar pa en djup oro.

hade precis blixtbesok fran den sista brodern med flickvan och son som vi tog avsked av. haller pa o kollar pa barca matchen som skulle borjat kl 20 men eftersom laget inte hann fram i tid blev forsenat... vissa gor som de vill. alla lag i hogsta div aker alltid till bortamatcher dagen innan match, utom barcelona for att pep inte vill. sa, som enda lag fortfarande "hemma" pa matchdagen, med ett paralyserat spanien, satte sig barcelona pa buss o tag under eftermiddagen. nagon hade tydligen sagt att de som enda i hela landet skulle fa flyga under morgonen... pffff. de leder for tillfallet;)

forresten, ar det bara jag som inte har ngn som helst aning om vem justin bieber ar och hur det kommer sig att man hor om honom hela tiden? totalt ointressant?

nu under tiden innan jag far rora svennemarken, har jag satt som litet mal, att jag ska forsoka skriva fardigt mitt cv och brev. maste peppa mig sjalv!

imrogon bitti ska jag packa fardigt, har absolut ingen lust nu. det ar egentligen for lite rid, men jag valjer att vara tidsoptimist;)

Inga kommentarer: