söndag 11 oktober 2009

Födelsedagsfirande!!!

sa javla underbar helg! vad tva dagar ledigt kan astadkomma ar helt fantastiskt!
efter att ha kampat, ingen vet riktigt hur mkt forutom jag o israel, under 2 veckor for att fa komma ivag och overraska kara mamma och mormor, landade jag antligen i sverige i torsdags kvall halv tio. det sporegnade men jag var sa glad sa glad. fast jag tappade bort min nykopta vatten, glomde min bok hemma och la ner pengar pa en daaalig bok, hade en skitflygvardinna som var sa otrevlig (javla ryanair) kopte fel bussbiljett och fick vanta langre mmm. halv ett kom jag iallafall fram till farsta strand och blev mött av en blot malin!!!
underbar!!! det blev ett par timmars snack och sen forsok till att sova.
fredag steg jag upp tidigt och at frukost for att traffa liv i stan kl 10. ah vackra manniska! hur najs som helst att bara prata ochantligen fa se hennes stooora mage;) gick sen runt i soliga stockholm o kollade pa klader nar jag helt plotsligt blir pickad pa axeln av ngn. jag vande mig om och far se Stefan! min kusin jag inte sett pa ar och som dessutom bor i tyskland. ja varlden ar liten! pratade med pappa och var pavag flera ganger att ringa mamma men det gick ju inte. det skulle bli en overrasknign pa kvallen. jag strosade i hotorgshallarna och kopte rokt fisk. traffade en gammal flamma som var sa skabbig och plufsig att jag blev riktigt skadeglad! pa 6 ar hade han inte kommit nagonstans, fran hemkops kottdisk till hotorgshallens fiskdisk. ( ar skadeglad framst for att han dissade mig for en massa ar sen hahahha!)
kopte bar o svamp pa hotorget och akte hemat till malin som hade panik. hon hade glomt det ena och det andra men det loste sig och jag lagade linsgryta. mums!!!
mormor och morfar kom forst, och de forsod ingenting! underbart! de ble iallafall jatteglada, precis som mamma och nicklas blev nar de kom. det tog ett tag innan poletten trillade ner. kvallen blev otroligt lyckad och maten var god, pratad och hade trevligt.
mot attatiden skulle jag folja med mamma hem. men vi var en for mkt! hahaha jag skulle kora och mamma, thomas, nicklas mormor och morfoar skulle in i bilen. det var konstant asgarv fran mormor o resten dar bzak hela vagen fran farsta strand till hammarby sjostad. helt galet!!! ahh vad jag alskar mormor och morfar!!! vi myste hemma hos mamma och pratade o kollade pa tv, jag badade och sov en otroligt skon somn hela natten!!!!

jag blev vackt av ngt jag inte upplevt pa manga ar! ja ma hon leva!!! ahh vad omtanksamt! vi gick ut o gick sen en timme och bara pratade och njot av det vackra vadret. vackra eriksö! tog en hel del fina foton. vi hann ocksa med lite pepptalk till mamma och sen traffade jag lia och henne fina van. tack for den timmen, det var very nice! presenten var jattefin! hoppas resten av er kvall var lika harlig!
tog bussen sen till stan for att ta mig ut tillbaka till farsta strand och min alskade syster som inte madde sa bra och hade panik igen... jakla skitunge! traffade en trevlig manniska dar med;) och sen kom jojjis och overraskningen! ohh hon blev overraskad! underbar!!! det var borjan pa en fantastisk kvall! det fanns allt, familje aterseende, gamla vanner sedan 10 ar tillbaka, nya vanner, sammantraffanden och massa alkohol!!! hahaha manga blev brak kalas! inte jag, for jag skulle inte ga o lagga mig alls pa natten, aka till tcentralen vid fem och flyga hem till mallis for att jobba senare pa sondagen (idag, nu) vilka minnen! helt otroligt fantastisk kvall! tack alla! tobbe, nicke, carro, malin, malin, jonathan. ni gjorde verkligen min kvall. jag ar sa tacksam!

resan hem var enkel men som sagt var, utan somn ar det jobbigt i sig. alla gick o la sig vidhalv fyra, men jag kunde inte somna. duschade och at frukost fem, akte taxi till centralen kvart i sex. flyg 8. i madrid 12. sov lite pa planet. 13.20 till 1425 till mallis. upphamtad av min alskling och direkt till jobbet. ikvall kommer jag sussa skooont! imorgon ar det fira fodelsedag har som galler och jag fyller ar! jippie!!!!

Inga kommentarer: