fredag 16 oktober 2009

MAT

nu ar jag matt och belaten. har atit lite sallad med olja och vinger, och tva flaskotletter utan ben, med 3 portionsforpackningar smor. de senaste dagarna (sedan jag kom hem fran sverige dar jag var helnojd hela tiden och inte ville ata ngt sott eller med mjol) har jag atit sott. hr inte kunnat sluta tanka pa chokladcroissanter- de pa jobbet med filodeg, de som finns att kopa... inte haft sug, men bara inte kunnat sluta tanka pa dem. och varre blev det for normalt sett ar det bara att ata en, och sa ar det ur varlden. men i tisdags gick det bara inte att fa tag i!!! var runt pa en massa affarer och fann bara ett ackligt substitut blä!!! sa dagarna forsatte... onsdag likasa, jag kopte en som var god, men min kara pojkvan ville ocksa ha sa da blev kanslan liksom avbruten. och pa jobbet hade de ju inte dem jag ville ha. forrn igar. jag at 5 stycken! (det ar manga) plus att jag skulle bjuda pa svenska napppar, och at massa sjalv. men nu ar de slut:)
vilken problem jag har fortfarande med mig sjalv och mitt huvud! det ar sanslost. men jag ar iaf medveten om det, sa jag far lita pa talamodet jag inte ager, att det gar over med tiden.
idag har jag nastan atit lchf mat i 5 manader. pasta och brod o d ar inga problem att lata bli. det ar saker ja ginte gillat tidigare som idag ar svart. tex choklad, (croissanter) men det ar ok. det far ta tid, sa lange jag itne gar upp. nu vet jag att det tar en vecka att fa bort vatenkilona igen, men jag vager mig ju bara drygt en gang i manaden. jag har inte gatt ner ngt alls sen jag borjade, men inte upp heller.
suget ar borta, nastan. om jag ater sott veckorna innan mens blir de helvetiska. jag kan itne sluta tanka pa sotsaker. men klarar jag av de, sa inga problem. det ar mest vanan och att det ar sa trist att inte vilja ha "goda" saker langre. och om jag vill ha ngt sott kan jag laga till det, men har ialdrig lust att baka nar jar vill ha det pa en gang!
det ar sa skont at ha vissa bloggar att lasa och fa inspiration av pa natet. manga hr hjalp av www.kolhydrater.ifokus.se och skriver massa dar. men de tranar inget alls. sa jag far leta ngnannanstans. men jag laser iaf dagligen alla fragor som stalls och diskussioner.
en sak som jag lart mig ar att de som utvecklat vaccinet mot svininfluensan, sokte patent pa det INNAN det forsta fallet. suspekt. idiotiskt och sablar svenska medier som trissat upp hysterin. da kan jag verkligen tacka min stjarna att jag inte bor i hysteri sverige. har pa mallis har tre eller fyra haft det, men enligt mig ar det slarvigt diagnostiserande overhuvudtaget pa sjukhusen och hos lakaren. sa fast de sagt det behover de inte vara sant.
- ta bara nar jag fragade min idiot till lakare vad han trodde min eksem pa fingrarna ar. utan att ens titta pa handen sa han att det var kylan (oktober) da sa jag att de forst uppkommit i en bar arbetandes i oer 30 graders hetta, bara pa en hand (hoger) och bara pa tre fingrar. da sa han att det var varmen och att jag skulle smorja in handen med lotion. ja sjalvidiotforklarad. sa han litar ja inte pa. kanske darfor jag drar mig for att ga dit nu. har en hel lista pa saker jag maste ta upp.
  • eksem pa handen som kommer fram ibland och forsvinner tillfalligt med kortisonsalva
  • konstigt runt (ring) eksem pa baksidan av laret (hade en pa stjarten i vintras)
  • har varit tapp i nasan i over en manad, tagit slut pa nassprej (fast man bara fick ta 3 dagar i foljd) och nu paborjat otrivin. sa jag kan inte sova.
  • maste ga till gynekologen och kolla mig
  • ta blodprover sa att min kara pojkvan blir nojd o glad for att visa att ata fett inte ar skadligt for kroppen.

nu ar det bara 14 dagar tills jag har semester! wohoo!!! det gar fort, fort fort!!!

jag saknar malin, jattemycket. det var sa himla bra hos dig, med dig. jag ar sa stolt over dig, du utvecklas mkt och jag blir sa glad. fick aven traffa slakt jag iten traffat pa laaaaange. tobbe, du ar bast! sen en van fran det forflutna, fick en historia down memory lane och upptackte en forhoppningsvis ny och stark vanskap. fatta, lika gammal som jag o redan 2 barnsmamma, starkt jobbat!

idag skiner solen men det ar svinkallt ute, tror inte det ar mer an 19 grader med snalblast. har sitter jag med sommarklade och en varm troja i receptionen och det drar!!! jag lovar att 19 grader i sverige ar inte lika kallt som har. men det ar ok, inatt sov jag med vinterpyjamas och det gick bra, jag gillar det inte men ok... foresten laste ngnstans att folk sover battre utan kolhydrater i kroppen. hr sovit daligt sen jag kom hem och atit skit, sa jag far tanka pa det inatt nar jag sover igen. kanske har med mig att gora ocksa.

igen ar det daligt med kommentarer har horni! tycker ni ingenting??? love my friends and family!

Inga kommentarer: