söndag 4 oktober 2009

nu skiner solen igen!

min inlagg verkar mestadels handla om lediga dagar eller vadret! hahaha! idag skiner solen, det ar val 25 grader elelr mer och imorse vid tio i atta var det en underbar och vacker soluppgang, alldeles illrod! imorgon ar jag ater ledig, det ar trakigt for israel ar inte det sa jag blir ensam hela dagen, men vi ska ga ut o ata pa kvallen iaf. han ar ledig pa tisdag och jag borjar halv fyra. onsdag likadant, halv fyra och torsdag 8 pa morgonen. men det ar ok;)
tranade inget alls forra veckan, jag kom bara med daliga ursakter for mig sjalv... men bilen var ju faktiskt inlamnad... ska ga imorgon iaf sa jag far harlig traningsvark! precis som min mamma sager, hon alksar ju traningsvark ;)
pappa ringde haromdagen, det var sa himla skont o bra o prata. han berattade om farmor som blir samre och samre. hon ar gammal o skruttig, stålfarmor kommer hon alltid att vara, men hon blir senil. harom veckan ska hon haft 3-4 valdigt daliga dagar. det kanns sa hemskt att ja ginte bara kan aka hem till henne nar som helst och halsa pa. om man anda bodde narmare. jag hoppas hon kanner igen mig iaf nar jag antligen ska ta med israel i jul o halsa pa. eskilstuna ar ju en stor del av min uppvaxt. vilka aventyr!!!
nar jag var 12 skulle fylla 13, ljög malin och jag o sa att vi var tva ar aldre. vi traffade namligen snygga aldre killar (5 ar aldre) och ville ju vara med dom. vi brakade, badade, spelade minigolf tills vi storknade, kollade pa film, kollade pa killar, akte raggarbil, hanglades, taltade, grat, bowlade och massa mer. vilka somrar.
ja den basta sommaren, 1996, da hande massa saker.
forst forbundsstamman i Sunne, dar traffade jag min goa van henrik, och massa fler cufare. sen eskilstuna med aren och ankan och hela ganget. sen till ingaro och motet med min forsta karlek vid forsta ogonkastet, daniel dubois. (han var ocksa 5 ar aldre och jag har ingen aning om hur han mar idag...) allt vi gjorde alltsa det ar helt sjukt, och vi var bara 12 ar! det maste jag minnas nar jag far barn, ge dem samma fortroende att uppleva! det kommer att bli svart ;)

nar ska ni ha barn da?
det ar val en trevlig fraga som man far alltfor ofta... svaret ar val : inte an. sen. da borjar de braka: du kan inte vanta tills du blir gammal, du kommer fa sa mkt bristningar, inte orka med tempot o bla bla bla. har pa mallis, lr iaf i min narhet far de flesta barn alldeles for tidigt. har tre svagrar som ar yngre an mig allihop. tva ar redan fader. den ena var bara 16. den andra iofs 23 men han hade bara varit ihop med sin tjej i 6 manader. det ar val inga idealforhallanden och de ena klarar sig battre an de andra, darfor att de har mer innanfor huvet... men jag kommer alldrig att forsta hur man kan fortsatta att vara tillsammans, om man inte ar lycklig! det ar vad jag stravar efter och vet att det funkar. sa gor det allihopa nu! det finns nagon som kommer gora er lyckliga varje dag, som alltid kommer lyssna och som du alltid kan braka med (for mig valdigt viktigt hehe) jag har nog varldens basta pojkvan!!! (ni som inte haller med kan val forklara;)

nu ar det bara 26 dagar kvar, tills jag slutar och far semester tills maj nasta ar. kan ni haja?! inte jag iaf. dagarna bara forsvinner och vips da ar det nasta manad. september forsvann i ett regnmoln och aug var sa varmt att vi smalte bort. men i somras kom bara (inte sa bara iofs) min syster och halsade pa. nu far ni andra skarpa er!!! kom hit! vi ska byta lagenthet i november sa vi har ett gastrum (alltid bra med lite privacy pa semester eller) sa nu finns det inga bortforklaringar! och sista minuten har gatt pa 500 kr tor !!! mkt daligt!!!

gjorde forresten kokostoppar haromkvallen, de blev helt perfekta!!! det ar bara "synd" att jag blivit av med sockerberoendet och inte klarar av att ata upp alla sjalv ;) lyxproblem!
nu ska jag jobba, tihi!
puss o kram
tjipp

Inga kommentarer: