fredag 11 september 2009

ang bloggar

jag foljer en del bloggar, faktiskt inte sa manga da har pa mallis ar det inte alls lika stort som i sverige eller i resten av varlden. det finns en , http://tungviktaren.blogspot.com , som verkligen har inspirerat mig. hon ar sa positiv och stark och det ar verkligen ett noje att lasa om hennes resa. hon har gatt ner i vikt, en massa. utan kurer, piller, viktvaktarna eller liknande. bara dragit ner pa sockret och ater halsosamt. sa jakla bra ar hon!
men nu ar detta ju min blogg, och jag ar verkligen inte varldens basta pa att skriva. jag startade en reseblogg pa travelpod.com men den var sa svar att komma in pa att de flesta aldrig ens laste den... fast dar finns faktiskt alla mina minnen fran min asien resa 2008-2009.

idag ar iallafall en bra dag, jag sov tills jag vaknade och at frukost. igar var jag pa spinning med Paco. vilket litet energiknipe och my good va trott o slutt jag blev efter hans pass. men vilka endorfiner! i was on top of the world!!! sen gick jag ut o at midag med caroline pa Tomeus. mm gott:) lite skitsnack med Luigi, marcos och Antonio da saklart:) o just det marcos bara fragar massa efter dig malin!!! hahahaa;) han har numer ditt mobilnummer och email! sen hem till en arg pojkvan som ar forbannadpa var skitbil! bromsarna tjuter mer an nagonsin, tutan funkar inte alls!!! javla skit! passagerarfonstermotorn funkar inte sa maste anvanda acn nu... och listan fortsatter. han vill kopa en ny bil, men jag vill inte vi har precis forra aret slutat betala av pa den och nu ska han ha en ny, ja den maste ju vara ny , inte andra hand det gar inte. karlar! plus att hans tandputsning inte var bra gjord... sa imorse var han till tandlakaren igen. jag ska klippa mig imorgon halv fem, efter jobbet. och jag som hade tankt ga till stranden!!! idag orkade ja ginte ga till stranden, jag ar sa slo!!! just det, det ar bara 49 dagar kvar tills jag slutar for sasongen! da ar det laaaang semester som hagrar! idag kopte vi flygbiljetterna till madrid den 11 dec. da ska vi hasla pa israels farbror o faster med 2 barn i toledo. najs!!! det var 2 ar sedan jag traffade dem sist...
sen 21 dec aker vi till sverige for jul o nyar, och i jan hem till mallis. i feb vill jag aka till miami och sen i mars aker vi till tyskland far att israel ska plugga tyska. japp, han ska bli proffs! och forhoppnigsvis kommer vi att hamna i narheten av min kara vanner dar;) och min kusin som jag inte traffat pa sakert 10 ar! hahaha, ja sant ar livet.

Inga kommentarer: