torsdag 17 september 2009

dunder o braak!

nu har jag antligen fatt mitt regn jajamensan! natten mandag till tisdag var helt otrolog, hela natten aska och blixt men ytterst lite regn, det kom pa tisdag eftemiddag. och nu inatt, halv tva ungefar borjade det, vilket jakla regn!!!
vid halv elva igar traffade jag andrea, ellen, anna, christina och nadja, vi skulle fira av eller saga hej da till andrea och ellen for idag akte de hem. tva sunshine kids tjejer som varit har i lite over 2 manader och nu aker de hem, andrea for tredje gangen;) men det varkul, vi satt och snackade pa señor gato med supergod limonada de fresa! (alkoholfri eftersom jag skulle hamta israel kl tolv) och de andra sangria. sen gick vi till havana och tokgaletdansade ett par timmar (det stank spya och var helt tomt nar vi kom). men det kom lite mer folk framat ett sa det var kul. nar vi gick hem hade det precis regnat och var blott pa gatan. jag har inga host/regn/vinterskor... sa jag hade mina flipflops. askan och blixtrarna holl pa som varst och jag sa till tjejerna att deinte behovde oroa sig. regnet skulle sakertinte borja forran de var hemma och jag som har fem min kvar da skulle sakert fa ga i blot...
och har inte jag alltid ratt? 50 efterjag lamnat dem, borjar det dugga i takt med allt narmande ask/blixt. sen borjar det osa! o javlar vad det oste ner! springa var ingen bra ide sa jag bet ihop o kom tillslut hem. dar det forsta jag kollade var fonstrena. ja vara skitfonster. det regnar namligen in, ja det strilar genom vara stangda fonster nar vinden ligger pa och det blir helt sjukt stora polar pa golven! ja allt det vid tvatiden inatt och min karaste ligger och snusar! jag lagger pa handdukar(har bara rena kvar eftersom jag satte pa de smutsiga att tvattas inann jag gick ut) langsmed golvlisten och gar o lagger mig. lyssnar pa ovadret ochkan inte slappna av.
jag alskar ovader, men nar man ite kan lita pa sitt hem, och kanna sig trygg, da ar detinge kul langre. det gick val tio minuter och regnet blev bara varre o varre. da gick jag upp och klev i varldens pol. ja jag vr tvungen att be om hjalp o vacka lilla israel:) vi svabbade och la pa merhandukar, drog ur sladdar och la upp bort fran golvet. kanske darfor jag ar helt dod idag. dessutom har jag en konstig tapp nasa som aldrig forsvinner. sa det ar jobbigt att andas.

nu sitterj ag har i var fotolj iminsidenpyjamas som jag fatt av mamma och ska strax vacka israel. japp, han gick o sov direkt efter jobbet igen;) (jobbade 8-11) idag borjar jag halv fyra och nu ska jag prata med min syster!
hej hej!

Inga kommentarer: