lördag 12 september 2009

soluppgang

varannan dag masta jag vakna tiiidigt. eller ja, kanske inte sa tidigt men halv atta iaf. nastan hela sommaren har solen redan statt hogt pa himlen och stort min morgonsomn fran halv sex. ( ja jag vet det ar mkt varre i sverige pa sommaren) men idag hade den knappt orkat ur sin sang och var alldeles rod o fin over havet genom molnen. jag alskar mornar! fast det ar svart att ta sig upp nar man jobbar, sa det ar sa fridfullt! jag drommer mig tillbaka till sist jag var i Puerto Escondido i mexico. ahhh det spelade ingen roll vilken tid jag gick o lademig pa kvallen, nastan varje dag vaknade min kroppsklocka strax innan atta och jag gick ut och gick pa stranden sakert mer an 8 km . mmm alla surfers lag ute i vattnet och smekte vagorna och njot med mig:) och varmt var det sa tidigt ocksa. jag vet att dar kommer jag alltid att vara 100 procent fridfull. underbart!

jag saknar min syster, min bror och min familj. hemma i sverige ar de (nastan) allihopa. mormor o morfar som inte blir yngre ( du maste flytta hem snart pernilla, de finns ju inte kvar sa lange till) jaja, jag vet, men det ar ju tyvarr inte sa enkelt.
enligt manga lever jag ett dromliv, det ar bara det att detta aldrig varit min drom... och jag ar varldsbast pa att uppfylla mina drommar! och det maste jag kampa med varje dag, for min absolut storsta drom ar att vara lycklig varje dag, ha en pojkvan som alskar mig minst lika mkt som jag alskar honom, ha en valmaende familj och fa bekymmer. for tillfallet lyckas jag iaf. man far hela tiden tanka pa dock att man inte ar ansvarig for andras liv. man kan oftast bara ta hand om sig sjalv och forsoka hjalpa till dar man blir inbjuden. tur att min karl ar sa generos:)

jag alskar, och det kanns sa underbart!

Inga kommentarer: