tisdag 22 september 2009

tisdag, ar lika med ledig dag

imorse vaknade israel forst. normalt ar det jag som vacker honom, men pa sista tiden ar han inte sa trott tror jag. vi har farre gaster pahotellet och han behover inte slita lika mkt. skont!
vi bestamde oss for att aka till palma och israel ville att jag skulle valja min fodelsedags present!!! johooo! en ny kamera ska jag fa, och pengar till att kopa klader! behover en massa klader, har absolut ingenting! vi satte oss glada i bilen och borjade aka. efter manacor ser vi svarta moln... ja vi visste att det skulle regna, men jag ignorerade det. vi kommer sa langt som villafranca, alltsa nastan halvvags nar det borjar halla ner. hinkvis! vindrutetorkarna hinner inte med, de pa bakfonstret har gatt sonder for langesen, bromsarna ar daliga mmm sa jag satt dar och fick nastan panik av radsla att det skulle handa ngt. jag fragade israel om o om igen om han inte ville vanda, aka hem. han kom fram till att det nog var jag som ville det och det hade han ratt i. jag var livradd! ine nog med att detsporegnar, turister ar ute o kor och har ingen aning om vad de haller pa med och ar en allman fara for alla andra, fyfan, stanna i en rondell! det ar bara turister o gamla karringar o gubbar som kommer pa att gora ngt sadant!
iaf, vi kom hela fram till manacor igen och solen kikade fram. lokalt vader, ja tack!
vi bestallde tid pa alfa romeo garaget, handlade massa mat for massa pengar, 165 euro! och akte och halsade pa svarforaldrarna. kevin var dar, han ar sa himla sot! men jag blir latt rastlos dar, sa vi akte ganska snart igen.
resten av eftermiddagen blev tv, en siesta, dusch i kallvatten, dator och nu fotboll. Zlatan fullkomligt äger!!! just det jag handlade en stickad jattefin troja pa mango ocksa:) bara 30 euros!

jag o malin hade varlden basta overaskning pa gang, jag var sa himla glad. men det blev bara skit och jag ar jattebesviken och ledsen i ogat.

Inga kommentarer: